Primus Express

Op 13 januari 2020

N-VA Kampenhout steunt haar collega's uit Kampenhout met volgend voorstel:

In afwachting van onderhandelingen op federaal niveau, is N-VA Haacht vastbesloten om deze treinverbinding terug op de agenda te plaatsen.

De treinhalte van Haacht (jammer genoeg geen station meer) is de drukst gebruikte treinhalte in onze streek met een bovengemeentelijk, regionaal karakter zoals ook al aangehaald door de NMBS, provincie en gemeente Haacht.

Het station van Haacht heeft een hoge mobiliteit-strategische waarde. Het ligt enerzijds midden tussen de steden Leuven en Mechelen. Anderzijds is het slechts één kilometer verwijderd van het mobiliteitsknooppunt Kampenhout-Sas (N26 en N21).

Tijdens de werken aan de nieuwe brug van Kampenhout-Sas meer dan een decennium geleden was er tijdelijk een rechtstreekse treinverbinding tussen het station van Haacht en Brussel.

De maatschappelijke kosten en baten (MBK)-analyse van deze ‘Primus Express’ is significant beter dan een eventuele nieuwe (snel)tramverbinding tussen Haacht en Brussel.

Daarnaast pleit N-VA Haacht voor een extra ticketautomaat op het perron richting Mechelen en camerabewaking aan de treinhaltes van Haacht en Wespelaar-Tildonk.

Steun de Primus Express en onderteken deze petitie!https:

https://www.petities.com/primus_express_rechtstreekse_treinverbinding_haacht_-_brussel?fbclid=IwAR0_WGkImxnbETK_EXaY6_xM407Z_eitPjegS6gWudZk6bbba0v1VrtARk0

 
 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is